Egy egyedülálló kezdeményezés keretében hazai szakértők, oktatók, kutatók, művészek kétnapos workshop keretében alkották meg a magyar e-etikettet, amely gondolatébresztő ajánlásgyűjteményként kíván szolgálni az e-világban. A várhatóan közel száz ajánlást tartalmazó etikettgyűjtemény publikálása néhány héten belül várható.
Újabb Tesco csoda: Ez milyen ízű lehet?
Feltölthetjük-e a céges partin főnökünkről készült fotót egy közösségi oldalra? Kell-e SMS-ben megszólítást használni? Illik-e meetingen hangosan mobiltelefonozni? Gond-e, ha egy e-mailben hibát ejtünk, vagy ott nem kell foglalkozni annyira a helyesírással? Mit illik megosztani a Facebookon, és szükséges-e engedélyt kérnünk, ha egy találkozóról élőben közvetítünk a Twitteren? Hasonló kérdések sokak fejében megfogalmazódtak már, akik rendszeresen használják korunk kommunikációs eszközeit. A válaszok pedig gyakran nem egyértelműek, hisz nem gondolkodunk egyformán, a helyzeteket különbözőképpen ítéljük meg.
Ajándékozási gondod van? TIPPEKÉRT KLIKK IDE!
A Magyar Telekom és lakossági márkái, a T-Home és T-Mobile a társadalomtudományok néhány ismert hazai szakértőjét és véleményformáló személyiségeket kértek fel arra, hogy segítsenek eligazodni digitális világunkban, tegyenek ajánlásokat arra, mit illik tenni és mit nem azokban a helyzetekben, amikor digitális kommunikációs eszközöket használunk.
Az „e-Etikett” nevű kezdeményezésben szerepet vállaló huszonöt szakértő olyan témaköröket vitatott meg, mint az internetezés, a közösségi oldalak használata, a mobiltelefonálás, az e-mail-ezés vagy az SMS-ezés.
A kerekasztal-beszélgetésen felmerült gondolatokból hamarosan olyan ajánlásgyűjtemény születik, amely eligazítást nyújt a különböző kommunikációs helyzetekben megkívánt viselkedési normákat illetően, de legalábbis gondolatébresztőek lesznek a rövidesen publikálásra kerülő ajánlások.
Az eszmecsere eredményeképpen megszületett „digitális etikett” rendszerezés után, előreláthatóan néhány héten belül felkerül a www.e-etikett.hu weboldalra.